Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna
Centrum Kształcenia Podyplomowego
ul. Sterlinga 26, 90-212 Łódź
tel. 42 29 95 637, 42 63 15 039 (wtorek - piątek: 8.00 - 16.00)
w sprawach finansowych: 42 29 95 608 (wtorek - piątek: 7.30 - 15.30)
e-mail: ckp@ahe.lodz.pl
www.ckp.ahe.lodz.pl
http://www.ahe.lodz.pl
online oraz w siedzibie organizatora
380 godzin (w tym 60 h praktyk, 135 h zajęć stacjonarnych, 185 h online)
3 semestry (2 zjazdy w semestrze)
3 600 zł płatne w 10 ratach
Studia odbywają się w systemie blended learning. Ich celem jest poszerzenie wiedzy matematycznej słuchaczy i przygotowanie ich do pracy w szkole podstawowej w charakterze nauczyciela matematyki. Studia skierowane są do osób posiadających przygotowanie pedagogiczne oraz dyplom magistra, inżyniera lub licencjata w obszarze nauk ścisłych, technicznych lub innych studiów, w programie których występował co najmniej jeden przedmiot matematyczny w wymiarze co najmniej jednego semestru. Kandydaci powinni posiadać podstawową znajomość obsługi komputera zaopatrzonego w łącze internetowe, przeglądarkę internetową i programy użytkowe.
Celem studiów podyplomowych Matematyka w szkole podstawowej z elementami pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się jest poszerzenie wiedzy matematycznej słuchaczy i zaopatrzenie ich w umiejętności pozwalające na pracę w charakterze nauczyciela matematyki w szkole w zreformowanym systemie edukacji. W trakcie studiów podyplomowych z matematyki, słuchacze zrealizują blok zajęć skoncentrowanych na metodyce pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Program zajęć zawiera następujące przedmioty:
Moduł I: Elementy matematyki wyższej
- Wybrane elementy logiki i teorii mnogości
- Elementy teorii liczb
- Elementy algebry
- Wybrane zagadnienia z analizy matematycznej
- Geometria elementarna
- Geometria analityczna
- Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka opisowa
Moduł II: Dydaktyka matematyki
- Metodyka kształcenia matematycznego
- Praktyki
- Wykorzystanie TIK w pracy nauczyciela matematyki
Moduł III: Zintegrowanie kompetencji
- Medodyka pracy z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- Umiejętności interpersonalne w pracy nauczyciela
- Seminarium dyplomowe