Instytut Pedagogiki
Wydział Nauk Pedagogicznych
Dolnośląska Szkoła Wyższa
ul. Wagonowa 6, 53-609 Wrocław
tel. 71 358 27 37
e-mail: sekret@dswe.wroc.pl
http://www.dswe.pl
strona domowa studiów
w siedzibie organizatora
rozpoczęcie X 2020
3 semestry, 450 h, 180 h praktyk
4350 zł
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności praktyczne niezbędne do pracy wychowawczej, opiekuńczej, dydaktycznej i rewalidacyjnej z dziećmi i młodzieżą niewidomą i słabowidzącą oraz przygotowanie słuchaczy do dokonywania diagnozy psychopedagogicznej i funkcjonalnej dzieci i młodzieży niepełnosprawnych wzrokowo. Absolwenci studiów wykształcą umiejętności wspierania rodziny dziecka oraz inicjowania i prowadzenia działań integracyjnych w środowisku
Tematyka kursu:
Moduł I – Kształcenie kierunkowe - 60 h
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w dydaktyce specjalnej
Moduł II – Kształcenie merytoryczne - 240 h
- Podstawy prawne funkcjonowania osób niepełnosprawnych
- Rehabilitacja osób niepełnosprawnych z elementami andragogiki specjalnej
- Podstawowe problemy pedagogiki specjalnej
- Subdyscypliny pedagogiki specjalnej
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Sytuacja rodziny dziecka z niepełnosprawnością
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i rewalidacyjnej oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu, szkole i placówce
- Medyczne podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością wzrokową
- Elementy tyflopsychologii
- Wybrane problemy tyflopedagogiki
- Elementy pedeutologii tyflopedagogicznej
Moduł III – Kształcenie dydaktyczno-metodyczne - 150 h
- Metodyka nauczania i wychowania dzieci z niepełnosprawnością wzrokową w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Metodyka nauczania i wychowania dzieci z niepełnosprawnością wzrokową w nauczaniu przedmiotowym
- Metody pracy z uczniem niepełnosprawnym w nauczaniu integracyjnym i włączającym
- Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z niepełnosprawnością wzrokową
- Metody wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością wzrokową
- Brajlowskie metody porozumiewania się
- Metodyka pracy terapeutycznej z uczniami z niepełnosprawnością wzrokową